درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتاب های احمدگلستانی و آدرس ahmadgolestani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 41
بازدید کل : 3200
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

کتاب های احمدگلستانی
تالیفات

 

مولانا عبدالحمید با بیان اینکه مردم استان سیستان و بلوچستان از افراطی گری، خشونت و تندروی از هر طرفی که باشد، بیزار هستند، گفتند: امروز بشریت از ناحیه افراط و تفریط دچار لطمات فراوانی شده است و جامعه ما نیز بیش از هر زمان دیگر نیازمند اعتدال است.

به گزارش سنت آنلاین، مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در مراسم دیدار جناب آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با علمای شیعه و سنی که شامگاه سه شنبه (۲۶ فروردین ۱۳۹۳) در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، ضمن عرض تشکر و قدردانی و ابراز خرسندی خویش و مردم استان از سفر رئیس محترم جمهور به منطقه اظهار داشتند: استان سیستان و بلوچستان از تنوع مذهبی و قومی برخوردار است، گر چه بسیاری از این تنوع خشنود نیستند، اما در واقع این یکی از فرصت‏ها برای رشد و بالندگی است.

مدیر دارالعلوم زاهدان به زندگی مسالمت‌آمیز مردم منطقه از اقوام و مذاهب و حضور آنها در غم و شادی یکدیگر اشاره کرده و گفتند: سعه صدر و دور اندیشی علمای شیعه و سنی و مردم استان موجب شده است تا آنها در مسیر تقریب و وحدت گام بردارند و از تفرقه پرهیز کنند.

ایشان همکاری و اخوت اهل سنت و شیعه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را یادآور شده و گفتند: مردم استان در پاسداری از مرزها و حمایت از کیان کشور یکصدا هستند.

مولانا عبدالحمید گسترش فقر و تنگدستی در سیستان و بلوچستان را ناخوشایند توصیف کردند و با اشاره به تأکیدات رئیس‌جمهوری بر استفاده از همه استعدادها و ظرفیت‌های استان، گفتند: امیدواریم با تدبیر دولت یازدهم، دغدغه و نگرانی مردم و علمای استان از بابت مسایل اقتصادی مرتفع شود.

رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، افزودند: بهترین تدبیر برای ایجاد وحدت و امنیت پایدار آن است که همان‎طور که اقوام و مذاهب مختلف در دیگر شئونات زندگی کنار هم هستند، در سازندگی و اداره استان و نیز در راستای براقراری امنیت مرزها و غیره، آنها را نیز کنار هم قرار دهیم.

ایشان در پایان سخنان خود، از انتصاب استاندار توانمند و با تجربه برای استان سیستان و بلوچستان قدردانی کرد و گفتند: امروز روحیه امید و نشاط در میان تجار و صنعتگران دمیده شد و ما از سخنان و دیدگاه‌های رئیس‌جمهوری در خصوص طرح‌های توسعه استان خرسندیم.



جشن  فارغ التحصیلی طلاب حوزه علمیه مدینة العلوم خاش، روز پنج شنبه، ۱۴  فروردین ۱۳۹۳، ساعت ۴ بعدازظهر در مسجد جامع الخلیل خاش، با حضور گسترده  علما و اقشار مختلف مردم برگزار گردید.

بخش اول:

حافظ عبدالرحمن حسین بر

نخستین  سخنرانی این مراسم معنوی، حافظ عبدالرحمن حسین بر، مدیریت مدرسه فاطمة  الزهراء خاش بود. ایشان سخنان خویش را با استناد از آیه ی کریمه ی وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِکَ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا نُوحِی إِلَیْهِ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدُونِ [الأنبیاء/۲۵]  آغاز کرد و در ادامه افزود: اگر ما توحید را قبول کنیم در این دنیا و آخرت  باعزت می شویم. رسول الله (ص) فرمود: هر کسی که به حالت شرک از دنیا برود،  جهنمی است؛ پس با خداوند متعال کسی را شریک نگردانید؛ زیرا بزرگترین گناه  شرک به خداوند متعال است. فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا [الجن/۱۸]؛
هیچ کس را صدا نزنید مگر الله را و اگر کمک می خواهید، از خداوند بخواهید…
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: هیچ بنده ای نیست که کلمه لا اله الا الله را بخواند و به بهشت داخل نشود.
سپس سرودی توسط گروه سرود حسان بن ثابت با این مطلع اجرا گردید:
پادشاها جرم ما را درگذر             ما گنه کاریم و تو آمرزگار
مولانا عبدالقدوس رودینی
سپس  از حضرت مولانا عبدالقدوس رودینی، نائب امام جمعه کلاله استان گلستان دعوت  به عمل آمد تا جهت ایراد سخن به جایگاه تشریف بیاورد.ایشان سخنان گهربار  خویش را با استناد از آیه ی کریمه ی إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ [الرعد/۱۱]  آغاز نمود و اظهار داشت:اوضاع و احوال خودتان را تغییر دهید؛ ما اگر در  طول تاریخ بشریت بنگریم می بینیم که توحید ندا می زند که ای بشر! خداوند  یکی است.
در  راه توحید مصایب و مشکلات بسیاری می آید؛ انبیاء با آبرو و مال و جان خویش  در میدان توحید آمدند؛ آنها به بدترین و پست ترین اوصاف خطاب شدند و با  مادر مومنان عایشه صدیقه (رض) دشمنی کردند؛ آنها با رسول الله (ص) نیز  دشمنی داشتند. اراده چیزی است که امور را تغییر می دهد. تعداد صحابه بسیار  کم بود، ولی دنیا را دگرگون کردند. ولی امروزه می بینیم هرجا مسلمان کشی و  برادر کشی است.
إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا.  ما مسلمانان فقط شعار می دهیم، ولی می بینیم در زمان حضرت رسول الله (ص)  تعداد مسلمانان اندک است ولی باز هم اثرات زیادی بر اجتماع گذاشتند.حضرت  شیخ الاسلام فرمودند: هر کس که توبه نکند، بی غیرت است. حضرت نوح به قوم  خویش عرض کردند: اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کَانَ غَفَّارًا [نوح/۱۰].  سیدنا عمر (رض) فرمودند: خود را مورد حساب قرار دهید، قبل از این که  محاسبه شوید! آیا عامه ی مردم، قشر علماء و طلاب نباید خودشان را مورد  محاسبه قرار دهند.
زمانی  که فرزند آدم، به الله تعالی فحش می دهد و توهین می کند، ما چه می گوییم:  زمانه بد است! زمانه بد نیست، زمانه دست الله است سال و ماه ها را خداوند  می گرداند زمستان وتابستان و سرما و گرما با خود زمانه می چرخد …
شخصی  باغی داشت و این شخص، سه فرزند داشت؛ قبل از مرگ به فرزندانش گفت: از میوه  های باغ، به فقراء بدهید، همان طور که قبلا خود من انجام می دادم. بعد از  مرگ این شخص، آن سه فرزند آن فقراء را در باغ نگذاشتند، آن ها فکر کردند که  باغ عوض شده است لیکن آن باغ عوض نشده بود و تغییر نکرده بود….
(إن الله لایغیر ما بقوم….)
مگر  کفار چه کردند؟ آنها تهاجم فرهنگی کردند که شما بروید و در میان مسلمانان  مواد مخدر و.. را رواج دهید. چرا ما مسلمانان به فکر مسلمانان دیگر نیستیم،  آیا وقتی عذاب می اید تر و خشک می داند؟ هرگز! بلکه باید ما رجوع الی الله  داشته باشیم.
ادامه ی بخش نخست مراسم، بعد از نماز مغرب پی گرفته شد و در ابتدا، سرودی توسط گروه سرود فاروق اعظم با مطلع زیر اجرا گردید:
عمر ای نازنین قلب امت                          عمر ای وارث قرآن و سنت
مولانا دوست محمد
سپس از مولانا دوست محمد امام جمعه و مدیر مدرسه دارالعلوم رحمانیه نصیر آباد سرباز دعوت به عمل آمد تا جهت ایراد سخن تشریف بیاورند.
ایشان سخنان خویش را به استناد از ایه ی کریمه ی هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ [الزمر/۹] و حدیث «خیرکم من تعلم القرآن وعلمه» آغاز نمودند.
ایشان  در ابتدای سخنان خویش فرمودند: کاروان علم امروز از بلوچستان در حال گذر  است زمانی مرکز علم در بخارا، بغداد، اصفهان، شیراز و نیشابور بود.
ایشان  در توضیح آیه فرمودند: خداوند متعال درباره ی مقام علم به صورت استفهام می  فرمایند: آیا برابرند کسانی که علم دارند و آن کسانی که علم ندارند؟ امروز  نیاز دارد که ما به مدارس توجه بیشتری داشته باشیم. و آنچنان که مشروبات  الکلی و یک زن بی حجاب بر امت اسلام تاثیر دارد، بمب های اتمی اثر ندارد.
بهترین  شما به مال و پست و مقام نیست؛ بلکه بهترین شما به مانوس بودن به قرآن  بستگی دارد؛ پس قرآن را یاد بگیرید و به دیگران یاد بدهید. امروز جهان  اسلام نیاز دارد که به طرف قرآن متوجه شود و نیاز دارد که به قرآن چنگ بزند  و چیزی که سبب شد مقام صحابه بالا برود، عمل کردن آنها بر قرآن مجید بود.  این قران است که به ما سروری و سالاری می بخشد.
در ادامه سرودی بلوچی توسط ایوب پادیار اجرا گردید، با مطلع زیر:
هست دل ءُ جگر منی بریان محمدین                          اولاد و جان منی قربان محمدین
مولانا عبدالستار حسین زهی
سخنران  بعدی، مولانا عبدالستار حسین زهی امام جمعه مسجد حنفاء و مدرس حوزه علمیه  مخزن العلوم خاش بود. ایشان در ابتدای سخنرانی خویش فرمود: درود و سلام می  فرستیم بر محمد رسول الله (ص)، ابرمردی که امت را به تفاهم و محبت و دانستن  ارزش یکدیگر دعوت داد.
در  حدیثی آمده است: «المسلم من سلم المسلمون من لسانه و یده»؛ اگر ما پایبند  سخنان رسول اکرم (ص) باشیم هیچ گونه دغدغه ای برای گرفتن حقوقی از مسئولین  نخواهیم داشت.
وی با تاکید به صداقت در گفتار و عمل به سنت های گهربار نبی اکرم(ص)، آسیب های زبان و دروغ گفتن و تجسس را تشریح نمود.
حضرت  امام بخاری برای جمع آوری حدیث تشریف برده بودند و شخصی را دیدند که به  حیوانی دروغ می گوید، امام بخاری گفت: من آمده ام که از شما حدیث یاد  بگیرم، اما زمانی که شما به حیوان دروغ می گویی، این صلاحیت را در شما نمی  بینم که حدیث را از شما روایت کنم.
مرد نسبت به زن و فرزند نسبت به پدر و امام نسبت به مقتدی هایش و مسئولین با رعیت باید راستگو باشند.
مولانا عبدالرشید شهنوازی
سخنران  بعدی مولانا عبدالرشید شهنوازی، امام جمعه مسجد طوبی اسلام آباد و ناظم  حوزه علمیه دارالهدی اسماعیل آباد خاش بود. ایشان سخنان خویش را با آیه ی  کریمه ی یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آَمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ [المجادلة/۱۱]  آغاز نمود و در بیانات خویش، جایگاه علم و فراگیری آن را برای رسیدن به  کامیابی و نجات از گمراهی مهم و ارزشمند توصیف کرد. وهمچنین از شاگردان  مکتب نبوت من جمله حضرت معاویه (رض) و خدمات ایشان در راستای علم و دانش  مردم یاد نمودند و یادی از شیخ القرآن مولانا عبدالغنی جاجروی (رح) _ که  یکی از خادمین علم و علماء بود که از جهت انس با قرآن در واپسین لحظات عمر  خویش با قرائت قرآن این دار فانی را وداع گفتند_ نیز نمودند که امروزه  شاگردان ایشان در راستای علم و دانش به جامعه بشریت خدمت می کنند.
مولانا عبدالقادر شهنوازی
مولانا عبدالقادر شهنوازی امام جمعه مسجد مدنی و از علماء شهرستان خاش سخنران بعدی این مراسم معنوی بود.
ایشان  فرمود: زنان و مردان امت اسلام در نزد خداوند و رسولش دارای جایگاه و  شرایط خاصی هستند که زنان امت گوهر ناب بوده و باید به مقام و منزلت آنها  اهمیت خاصی داده شود که مهم ترین مسأله در این زمینه حجاب و پوشش اسلامی  بوده که از واجبات ودارای جایگاه مهم و ارزشمندی در جامعه است و درکنار  مسایل نماز و …، از جایگاه ممتازی در اسلام برخوردار می باشد.
قرآن کریم می فرماید: ای محمد (ص) به ازواج مطهرات و دختران خود و زنان مومنان بگویید به مسئله ی حجاب توجه کنند.
همسران  پیامبر به عنوان مادران امت، برای زنان مسلمان الگوی برجسته به شمار می  روند و در همین راستا باید زنان و دختران و مادران مسلمانان از امهات  المومنین پیروی نمایند.
زینت،  خوبی، عفت، و پاکی زن در حجاب می باشد و این موضوع بسیار مهم باید در  اولویت بانوان امت اسلام باشد تا در قیامت جواب قانع کننده ای در پیشگاه  خداوند متعال داشته باشند.
سپس  شیخ القرآن مولانا عثمان مدیریت محترم حوزه علمیه مدینة العلوم و امام  جمعه مسجد جامع الخلیل خاش ضمن عرض خیر مقدم به کلیه میهمانان، از جمله  مسئولین، علماء و اقشار جامعه که از شهرهای مختلف استان تشریف آورده بودند،  فرمود: قدردانی از جایگاه علم و علماء و اهمیت دادن به بیداری اسلامی باید  مورد توجه و اولویت همه اقشار باشد و در نشست امروز و فردا علماء و  مسئولان ضمن ملاقات با مردم خوب منطقه افراد را از بیانات زیبا وشیوای خویش  سیراب می کنند.
مولانا عبیدالله
مولانا  عبیدالله در بیانات ارزشمند خود مسایل و موضوعات بسیار مهمی مانند: شرک،  قتل نفس، ربا خواری، زنا، خوردن مال یتیم و تهمت زدن، سحر و جادو، از  گناهان کبیره ای بود که در برخی روایات از عمل قتل و ریختن خون ناحق بدتر  است که متاسفانه بسیاری از افراد فریب ساحران را می خورند.
وی  در ادامه از این که در پیام های ارسالی به مردم مسئله ای به نام شهادت بی  بی فاطمة (رض) بیان می گردد، که این مسأله از نگاه اهل سنت والجماعت مردود  می باشد، ابراز گلایه نمود و بر ضرورت حفظ وحدت و احترام به حقوق شرعی اهل  سنت تاکید کرد.

بخش دوم:

این  بخش از مراسم دانش آموختگی طلاب که بخش نخست آن روز قبل برگزار شده بود،  با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری: حافظ سلیمان انجیرانی کوه ونی آغاز  گردید.

مولانا محمدعمر ملازهی

نخستین  سخنران این بخش از مراسم، مولانا محمد عمر ملازهی مدرس دارالعلوم حقانیه  نصیرآباد سرباز بود که در ابتدای سخنانش یادآور شد: ترس از خداوند متعال در  تمام مراحل زندگی انسان را از معصیت دور می کند و به درجه حسنات … می  افزاید.

رسول اکرم (ص) و صحابه همانند: شمع و پروانه بودند و با زندگی و ترس از خداوند خود را محبوب بارگاه الهی ساختند

زنان  در جامعه امروز طغیان کرده و دچار عصیان گردیده اند که این موضوع به  نادانی و سادگی آنان برمی گردد و علت اصلی آن دور شدن از احکام الهی و  استفاده نابجا از امکانات به روز و پیشرفته امروزی مانند موبایل و غیره  بوده است و همین عامل آنان را در دام افراد نامحرم و از خدا بی خبر گرفتار  ساخته است

نگاه  کردن به فیلم های ناجایز و تلف کردن وقت گرانبها انسان را از کارهای صالح و  نیک دور می کند و نزدیک شدن به آیین پاک اسلام و پیروی از سیرت امهات  المومنین خیر و خوبی را برای بانوان ما به دنبال دارد.

تکیه بر امر به معروف و نهی از منکر این امت را به درجه‌ی عالی و در شان والای آن می‌رساند وخیر و حسنات را در جامعه گسترش می دهد.

امر  به منکر و شرکت در جلسات لهو و بیهوده فتنه و گمراهی و فساد را در جامعه  رواج می دهد و انسان ها را به ضلالت و نابودی می کشاند لذا ارتباط برقرار  کردن با ذات الله تعالی انسان را به کمال می رساند.

مولانا ایوب

سخنران بعدی مراسم، مولانا ایوب مدرس مدرسه دینی شمس العلوم ایرانشهر بود که با تلاوت آیه‌ی:یَا  أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْکُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَشِفَاءٌ  لِمَا فِی الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ [یونس/۵۷]  سخنانش را آغاز کرد و در ابتدای بیانات خود بر قدردانی نمودن از علماء و  خدمت گذاران دین تاکید نمود و افزود: علماء به عنوان رهبران امت در جامعه  امروز برای مسلمانان مربی و معلم و خیرخواه محسوب می‌شوند.

ایشان  در ادامه گفت: رسول مکرم صلی الله علیه وسلم به عنوان بزرگ ترین معلم  بشریت بوده و قرآن کریم نیز به عنوان دانشگاه عظیمی است و چنگ زدن به آیات  زیبای قرآن کریم مسلمانان را به اوج عزت و افتخار می رساند، چنانچه  مسلمانان صدر اسلام به اوج و قله‌ی اسلام رسیدند و اسلام همان اسلام و کلمه  همان کلمه‌ی مسلمانان صدراسلام می‌باشد.

ما امروز به دلیل دور شدن از قرآن دچار ضعف گردیده‌ایم و به سرازیری کشیده شده‌ایم.

رمز پیروزی اسلام صفوف مستحکم و منسجم صحابه و عبادت خدای واحد بود و همین عامل صف‌های باطل را نابود ساخت

تاریخ  شکست مسلمانان با خالی شدن مساجد و کم شدن نماز گزاران و دور شدن از  خداوند متعال رقم خورد و صفوف باطل مستحکم گشت و تجهیزات امروزی جامعه  مسلمانان نیز برای نابود کردن باطل کارساز نیست.

در ادامه این مراسم معنوی، سرودی توسط حافظ سلیمان انجیرانی اجرا گردید با مطلع:

باد صبا بشنو زمن یک ناله شب گیر را /سوی مدینه کن تو کش از من همین زنجیر را

مولانا رضا هاشم زهی

مولانا رضا، امام جمعه و مدیر حوزه بدر العلوم نوک آباد سخنرانی بعدی مراسم بود که با تلاوت آیه‌ی کریمه‌ی: یَا  أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِکُمْ  لَا یَأْلُونَکُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ  الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ  بَیَّنَّا لَکُمُ الْآَیَاتِ إِنْ کُنْتُمْ تَعْقِلُونَ [آل  عمران/۱۱۸] بیانات خود را آغاز نمود و فرمود: محبت قرانی و عشق به قرآن  همه‌ی ما و شما را به این محفل نورانی جمع کرده است و از خداوند متعال  درخواست دارم این محبت و عشق قرآن را مستدام بدارد.

محبت  با قرآن، با نزدیک شدن به علماء و بهره گرفتن از ظرفیت علماء محقق می گردد  زیرا علمای امت با خیرخواهی و عشق انسان‌ها را از جهت‌های فریب و گمراهی  دور می کنند

دشمنان  اسلام و قرآن برای به انحرا ف کشاندن امت سرمایه گذاری کرده و با ترفندهای  مختلف می‌خواهند امت اسلام را به نابودی بکشانند و مسلمانان را با مشکلات و  نارسایی های مختلف گرفتار سازند.

دشمنان  اسلام برای ضربه زدن به مسلمانان از راه های مختلف و از جمله رسانه ها و  تبلیغات گسترده تدابیر شومی را پی ریزی کرده اند و از این طریق میخواهند  جوانان و افراد امت را تحت تاثیر خود قرار دهند.

مهندس غلامرضا مالکی

در  ادامه مهندس غلامرضا مالکی معاون برنامه ریزی استاندار برای ایراد سخنانش،  فراخوانده شد. ایشان با اشاره به نام گذاری امسال به نام سال اقتصاد و  فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط رهبری گفت: سال هاست که مقام معظم  رهبری به مبحث اقتصاد تاکید دارند و برنامه ریزی های مسئولان نیز در همین  راستا می‌باشد.

پایین  بودن سرانه و پیش آمدن مشکلاتی در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها فشار زیادی  بر مردم وارد کرد که در همین راستا برای رفع مشکلات اقتصادی و اجرای درست و  هدفمند این طرح همکاری اقشار مردم ضروری است.

منابع (مختلف مانند: نفت و گاز…) در کشور ذخیره‌ای مطمئن برای آینده مردم در کشور نیست.

از  ۲۰ فروردین ماه امسال کار ثبت نام از افراد ایرانی برای دریافت یارانه  نقدی انجام می‌گردد، لذا افراد بر اساس جدول پیش بینی شده با مراجعه به  دفاتر پیشخوان دولت، کمیته امداد و بهزیستی و … می توانند مشخصات خود را  ثبت نمایند.

افرادی  که دارای توان مالی کافی هستند این فرم ها را تکمیل نکنند و از این طریق  به رشد اقتصاد و رفع نیازهای محرومان جامعه کمک نمایند.

در  سیستان و بلوچستان بالای ۸۰ درصد از مردم ار محل اجرای این طرح بهره  خواهند برد و این مبحث به دلیل محروم بودن مردم استان مورد توجه دولت قرار  دارد.

محمداکبر چاکرزهی

در  ادامه، محمد اکبر چاکر زهی فرماندار شهرستان خاش سخنانی را ایراد کرد و  گفت: نام گذاری سال‌ها توسط رهبری کارها را برای مردم و مسئولان آسان نموده  و برنامه ریزی ها را جهت دهی می‌کند و از این طریق کارها و اقدامات مهم و  ارزشمندی برای کشور انجام می‌گردد.

وی  با تسلیت وفات مولانا احمد نارویی در سانحه رانندگی اواخر سال قبل، بیان  فرمود: ایشان با اقدامات وحدت آفرین و دین مدارانه خدمات مطلوبی را برای  مردم استان انجام دادند

علماء  به عنوان رهبران معنوی جامعه اهداف عالیه اسلام را دنبال می کنند و بر  پایی نشست‌هایی مانند آیین ختم کتاب صحیح بخاری و جشن دانش آموزی طلاب  اثرات مفیدی را برای جامعه به دنبال دارد

اختلافات  و تفرقه و رواج کارهای خلاف و ناجایز و گسترش فعالیت‌هایی مانند توزیع  مواد مخدر و مسکرات و سرقت‌ها و در گیری‌های طایفه‌ای جامعه ما را از پیش  رفت دور می‌کند که در این راستا همکاری مردم با دولت به رفع مشکلات و کاستی  ها کمک می‌کند.

وی  خطاب به مهندس میرشکار معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان  گفت: انتظار اقشار مختلف مردم و علماء و معتمدان منطقه خاش از مسئولان این  است که در مشکلات امنیتی اقتصادی و فرهنگی و غیره کمک کنند.

دولت  تدبیر و امید برای رفع مشکلات و ارائه خدمات شایسته به مردم برنامه دارد و  با فعالیت هایی که انجام شده و انتصاب هایی که در حوزه‌های مختلف در سطح  مدیریت‌های کلان استان و شهرستان‌ها داریم این نوید را به مردم می‌دهیم که  دولت خیرخواه آنان بوده و در جهت توسعه همه جانبه استان و منطقه برنامه  دارد

دولت متعلق به مردم بوده و در همین راستا از مردم تقاضا داریم ما را در امر خدمت رسانی مطلوب یاری برسانند.

پس از سخنان فرماندار، حافظ ایوب بازیار از چابهار منطقه دشتیاری با اجرای سرودی، حال و هوای خاصی به مراسم بخشید:

کدی کسمت ببارت ما را/ بگندن من مدینه ها

کنان قربان وتی ساها/ بگندان من مدینه‌ها

شیخ الحدیث مولانا سیدمحمدیوسف حسین پور

حضرت  شیخ الحدیث و التفسیر مولانا سید محمد یوسف حسین پور مدیریت مدرسه ی علوم  دینی عین العلوم گشت و دبیر کل شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت، سخنران  بعدی مراسم دانش آموختگی مدینة العلوم خاش بودند.

ایشان سخنان گهربار خویش را با استناد از آیه‌ی کریمه‌ی «وَعَدَ  اللَّهُ الَّذِینَ آَمَنُوا مِنْکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ  لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ  قَبْلِهِمْ وَلَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَى لَهُمْ  وَلَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا »[النور/۵۵] آغاز کردند.

ایشان این جلسه باشکوه را محضر میهمانان علماء و اندیشمندان تبریک و تهنیت عرض کردند.

شیخ  الحدیث فرمودند: آیه‌ی تلاوت شده به موضوع مهمی اشاره و صراحت دارد و آن  مسئله‌ی استخلاف است، خداوند به پیامبر و همراهان وی و امت او وعده‌ای داده  و از آن وعده اظهار نظر می‌فرمایند، اول آنان را به ایمان و عمل صالح دعوت  داده و وعده کرده اگر شما ایمان و عمل صالح داشته باشید و در این میدان از  امتحان پیروز شوید خداوند به شما جایزه خواهد داد و آن خلافت فی الأرض  است.

اگر مقداری به داستان حضرت آدم توجه کنیم در حقیقت خداوند بنی نوع انسانی را به عنوان خلیفه آفریده است.

قبل  از خلقت انسان و حضرت آدم، باشندگان و ساکنان روی زمین مخلوقاتی دیگر به  نام جن وجود داشتند؛ وقتی که آنان به اوامر و دستورات الهی عمل نکردند،  الله تعالی خواست این کره خاکی را از لوث وجود آنان پاک سازد؛ برای این که  شرافت و کرامت انسان برای همگان معلوم گردد خدای متعال خلقت انسان را با  فرشتگان در میان گذاشت که این مسأله جایگاه و اهمیت بنی بشر را نشان  می‌دهد.

قبل  از بعثت رسول اکرم (ص)؛ یعنی بعد از حضرت عیسی (ع)، دنیا با نبود نبی و  رسول خالی ماند و مردم از هدایت و اخلاق مناسب محروم شدند و در سرازیری و  سراشیبی پرتگاه جهنم قرار گرفتند؛ اما با آمدن آن‌حضرت (ص) و رسالت رسول  مکرم اسلام (ص) راه نجات انسان منور گشت و مردم از پرتگاه مهلکی که لبه ی  آن قرار گرفتند، دور شدند.

آن‌حضرت (ص) در پیشگویی هایشان اعلام داشتند که قیصر و کسری نابود می شوند و این امر به اذن پروردگار محقق شد.

در  دوره‌ی آن‌حضرت (ص) وعده‌ی فتوحات مختلف به ایشان داده شد و از آنجایی که  رسول اکرم (ص) بشر بودند و عمر آن حضرت (ص) کوتاه بود، از دنیا رفتند و بخش  زیادی از دنیای خاکی و از جمله جزیرة العرب، بعد از وفات ایشان تحت سلطه‌ی  اسلام درآمد.

بر  حسب وعده‌ی الهی بعد از عبور کردن ۲۳ سال از نبوت و انجام حجة الوداع رسول  الله (ص) این دنیا را ترک گفته و بعد از رحلت ایشان برخی از فتنه گران  مانند مدعیان نبوت، تارکان زکات و غیره برای ضربه زدن به اسلام تلاش کردند؛  اما جانشینان بر حق رسول الله (ص) توانستند اسلام و مسلمانان را از فتنه  ها نجات دهند و این امر به اذن پروردگار محقق شد.

اگرچه  رسول الله (ص) از این دنیا رحلت نمود و به لقاء الله پیوسته‌اند و ایشان  خاتم النبیین هستند و تا قیامت پیامبر دیگری نمی‌آید؛ اما هدایت و راهنمایی  برجای مانده از آن حضرت (ص) تا قیامت ماندگار می‌باشد و موضوع رسالت دعوت و  هدایت و بعثت ادامه دارد.

دبیرکل شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت با اشاره به آیه «کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ» [آل  عمران/۱۱۰] وظیفه مهم امر به معروف و نهی از منکر را به امت اسلام متذکر  شدند و تاکید نمودند با توجه به این که دیگر رسولی نمی‌آید و مسلمانان به  عنوان جانشینان پیامبر بر روی زمین هستند، ضرورت دارد تک تک افراد این امت  وظیفه خلافت را به درستی انجام دهند و کار دین را به خوبی و با روش صحیح  ادامه دهند.

شیخ  الحدیث با یادآوری این که بعد از رحلت پیامبر (ص) دین اسلام در دوره ی  خلافت خلفای راشدین استحکام پیدا کرد، بیان داشت: مسلمانان با قوت ایمانی  دچار ضعف نشدند و مورد رضایت و انعام خداوند متعال قرار گرفتند

دین  اسلام با تلاش‌ها و زحمت‌های صحابه و یاران ارزشمند رسول الله (ص) گسترش  یافت و امروزه جای تاسف دارد که برخی از افراد جاهل به یاران ارزشمند  پیامبر محترم اسلام (ص) طعن وارد می‌کنند و به آنان تهمت می‌زنند و اما  جایگاه و شان و منزلت صحابه در نزد افراد امت همچنان مستحکم می‌باشد و راه  آنان ادامه دارد.

بعد از ایشان، مولانا عبدالکریم حسین پور، مدرس عین العلوم گشت، از شاعران توانمند، شعری را که سروده بودند، اجرا نمودند.

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

آخرین سخنران این مراسم، حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید حفظه الله بودند که بیانات گهربار خویش را با تلاوت آیه ی: «إِنَّ  الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ  عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا  بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ» [فصلت/۳۰] آغاز نمودند و  در ابتدای سخنان خویش از از برگزارکنندگان این نشست و محفل وحضور و شرکت  علماء و اندیشمندان و اقشار مختلف جامعه قدر دانی نمودند.

molana2-225x300

حضرت  شیخ الاسلام به طور ویژه از شخصیت های برجسته‌ی علمی منطقه و استان از  جمله حضرت شیخ الحدیث مولانا سید محمد یوسف حسین پور، مولانا عبید الله،  مولانا محمد گل و حافظ احمد گوهرکوهی و معاونان استاندار، فرماندار خاش،  دانشگاهیان و فرهنگیان،جوانان، و بانوان، و قشرهای مختلف تقدیر کردند و  برای کسانی که به این نشست نظم بخشیدند و برنامه ریزی برگزاری نشست را  داشتند طلب دعای خیر نمودند.

ریاست  شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت در ادامه فرمودند: قرآن عظیم الشان پیام  وزین و ارزشمند رب العالمین است والله رب العزت از طریق قرآن کریم با ما  صحبت می‌کنند.

هیچ  سندی بالاتر از قرآن کریم در دنیا یافت نمی‌شود؛ زیرا این کلام پاک و  ارزشمند به وسیله‌ی جبرئیل امین بر قلب نازنین رسول الله (ص) نازل شده  است.قرآن کریم آخرین کلام رب العالمین با بشر است و بعد از آن تا قیامت،  دیگر کتابی از جانب الله برای مسلمانان نمی‌آید.

جای  تا

یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:, :: 17:40 ::  نويسنده : گلستانی       

مشکلات و معضلات سرقت در کلان شهرها، همه منبعث از بیکاری است

 

مولانا محمد حسین گرگیج در بخشی از خطبه های جمعه(۲ اسفند ۱۳۹۲) با اشاره به اظهارات آقای رادان(جانشین فرماندهی نیروی انتظامی ایران) نسبت به افزایش سرقت در کلان شهرها و افزایش مشکلات اقتصادی مردم گفت: دزدی ها و سرقت هایی که امروز انجام می گیرند دلیلشان مشکلات مردم هستند و وجود این معضلات منبعث از بیکاری است.gorgij

وی با بیان اینکه دزدی و سرقت در هیچ شرایطی جایز نیست افزود: انسان هر مشکلی داشته باشد دزدی کردن برایش جایز نیست و شریعت دزدی را به آن شخص اجازه نمی دهد.ما دزدی سارقان را توجیه نمی کنیم وهیچ توجیهی برای دزدی وجود ندارد بلکه اشاره ما به مشکلات جامعه و رفع آن ها است.

مولانا گرگیج در ادامه خطاب به مسئولین امر نسبت به این معضل هشدار داد و گفت: مسئولین کشور مشکلات جامعه را برطرف کنند تا ما شاهد دزدی و دیگر مسایل نباشیم.فقر و فحشاء امروز با هم عجین شده اند و وقتی که فقر بیاید فحشا هم به دنبالش می آید.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با بیان اینکه همه مشکلات جامعه امروز از بیکاری است خاطر نشان کرد: اگر امروز دزدی،خودفروشی،کلاهبرداری،اعتیاد و سایر معضلات در جامعه ما وجود دارد سر منشاء همه این معضلات درمشکلات اقتصادی خلاصه می شود که مردم به این سمت روی آورده اند.اگر جوان ما کار داشته باشد شب نشینی نمی کند تا معتاد شود و یا چاقوکشی کند

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزود: اگر امروز در جامعه ما اعتیاد افزایش یافته علت آن مشکلات اقتصادی مردم است که جوانان را به این سمت سوق می دهد وبعضی ها می گویند معتادان بیمار هستند بلکه این چنین نیست معتادان بیکارهستند و علت اعتیاد آن ها بیکاری می باشد.

مولانا در ادامه همه مشکلات را ناشی از اوضاع بد اقتصادی جامعه خواند واظهار داشت:همانطور که آقای رادان(جانشین فرماندهی نیروی انتظامی ایران)   اشاره کردند  مشکلات اقتصادی باعث افزایش سرقت در کلان شهرها است ولی نظر بنده این است که نه تنها دزدی، بلکه تمام مشکلات جامعه اعم از طلاق،زورگیری،فحشا و سایر منکرات همه منبعث از بیکاری است پس مسئولین امر به فکر حل این معضل باشند و برای رفع مشکلات جامعه و مردم تلاش کنند.

فرانسه باید جوابگوی جنایات در آفریقای مرکزی باشد

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در بخشی دیگر از خطبه های جمعه ( ۲ اسفند ۹۲) بار دیگر نسبت به نسل کشی مسلمانان در آفریقای مرکزی از این موضوع ،انتقاد کرد و عامل همه این جنایات را کشورهای غربی و بخصوص فرانسه دانستند.

مولانا گرگیج از سکوت سران کشورها ی اسلامی و رؤسای مجالس اسلامی در برخورد با چنین جنایاتی هشدار داد و گفت:  سران کشورهای اسلامی و رؤسای مجالس اسلامی باید هر چه سریعتر فکری به حال مسلمانان آفریقای مرکزی بکنند واگر شما نیروی جنگی برای نشان دادن واکنش از خود ندارید حدأقل اعتراضی به سازمان های بین المللی و حقوق بشری بکنید.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه داد: غربی ها از یک طرف مسیحیت و نصاری را مقدس جلوه می دهند ومی گویند در دین ما همه خوبی ها است و از آن طرف جنایت می کنند.و من از سران مسیحیت این سؤال را دارم که آیا  هفتاد میلیون انسان را که در جنگ های جهانی اول و دوم به قتل رساندید از خوبی آیین شما است و دین شما چنین اجازه ای را به شما داده است یا خود شما چنین جنایتکارانی هستید؟

ایشان در ادامه ضمن اشاره به جنایات آفریقای مرکزی گفت: در آفریقای مرکزی مسیحیان افراطی با گرزهای آهنین سراغ مسلمانان می روند و می گویند ما مغزهای مسلمانان را متلاشی می کنیم که یا باید کشته شوند و یا باید از اینجا فرار کنند وهمه این ها دسیسه های فرانسه است که بلا تشبیه، حیوانات جانی خود را رها کرده تا دست به چنین جنایاتی بزنند.

مولانا با بیان اینکه امروز غربی ها به بهانه مبارزه با تروریست، مسلمانان را قتل عام می کنند خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز می بینیم حربه کشورهای غربی و امریکا برای کشتن مسلمانان ،تروریست نامیدن مسلمانان است، آیا کسانی که هفتاد میلیون نفر را کشتند تروریست محسوب نمی شوند؟آیا کسانی که مسلمانان آفریقای مرکزی را نابود می کنند تروریست نیستند؟آیا این افراد، پیروحضرت مریم و عیسی مسیح (ع) هستند؟بلکه چنین نیست و آن ها جنایتکار هستند و به نام مسیحیت و مذهب جنایت می کنند.امروز جنایت های غرب را می بینیم که چه اندازه شده است و برای کوچکترین مسائلی کشتار راه می اندازند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهردر ادامه اشاره جنایات کشورهای غربی و امریکا در کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: همانطور دیدیم در افغانستان و عراق چه جنایت هایی کردند و با بهانه مبارزه با تروریست،نه تنها کاری نکردند بلکه مشکلات را در این کشورها چند برابر کردند و امروز در سوریه می بینیم که چه کشتاری و چه فجایاعی به راه افتاده است و مسلمانان را به جان هم انداخته اند و نابود می کنند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش اهداف دشمنان اسلام را درسه چیز خلاصه کرد و گفت:  روسیه از آن طرف سلاح های خود را صادر می کند و امریکا از طرف دیگر سلاح صادر می کند و مسلمانان را به جان هم انداخته اند که یکدیگر را بکشند.این ها ۳ هدف را دنبال می کنند اول نابودی مسلمانان، دوم کاربرد سلاح های خود و سوم سلاح های خود را بفروشند و جیب خود را پر کنند و هیچ کدام دلسوز مسلمانان نیستند بلکه همه جنایتکار هستند.

مولانا گرگیج ،فرانسه را عامل اصلی جنایات در آفریقای مرکزی خواند و افزود: همه مسلمانانی که در آفریقا کشته می شوند به علت پشتیبانی فرانسه از مسیحیان افراطی است و فرانسه باید جوابگوی این همه جنایات باشد.فرانسه  به بهانه سرکوب تروریست، جنایت می کند ونه تنها فرانسه بلکه همه غیر مسلمانان باید جوابگوی مسلمانان باشند و سران مسلمانان نباید این چنین بی تفاوت باشند و ساکت بمانند زیرا به گفته پیامبر اسلام(ص) ساکت از حق گویی، شیطان گنگ است وسران کشورهای اسلامی از سازمان های ذیربط و بین المللی باید تقاضای پیگیری این موضوع را داشته باشند تا جلوی این جنایات و جنایات کاران گرفته شود.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در پایان ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار سقوط اتوبوس هفته گذشته در مسیرجاده هراز،از خداوند متعال طلب صبر برای بازماندگان و همچنین مغفرت برای جان باختگان این حادثه و شفای عاجل برای مصدومین نمودند.

                                                                                 منبع : سایت رسمی مولانا گرگیج



جمعه 2 اسفند 1392برچسب:, :: 9:44 ::  نويسنده : گلستانی       



صفحه قبل 1 صفحه بعد